söndag 23 juni 2013

Vinn en alldeles egen Furby

Minns du FURBY (det gör jag!)? Den gulliga och fluffliga lilla figuren som blev hela världens håriga kelgris i slutet av 90-talet? FURBY är tillbaka!


FURBY har sin egen vilja – precis som barn också har – och FURBY utvecklar även hela tiden sin egen unika personlighet. Allt beroende på hur du behandlar det fluffiga lilla elektroniska charmtrollet. Så tänk på vad du gör!


Vi har precis fått denna nya familjemedlem och Tindra har börjat bekanta sig med honom. Efter att make och barn var hemma med honom i slutet av förra veckan rapade FURBY en hel del... vet inte riktigt vad jag ska tycka om det *ler*

En av er har nu chansen att vinna en egen FURBY, till ett värde av 899kr.
"Jag tävlar hos Larsens Liv om en FURBY - tävla HÄR du med!"

Tävlingsregler:

* På vilket sätt tror du att barn i verkliga livet kan ha nytta av bekantskapen med familjemedlemmen FURBY?
* Dela tävlingen på Facebook, er blogg eller om ni inte har något av dessa; maila fem vänner och lägg larsensliv@gmail.com i kopia.


Tävlingen avslutas 1 juli klockan 20.00
Lycka till!

17 kommentarer:

  1. Jag vill gärna vara med och tävla om en Furby. Den skulle passa väl in i vår familj med fyra barn omkring sig. Skulle bli som mitt fmte lilla barn jag aldrig kommer få ;-).
    Jag tror barnen kan lära sig av Furby att man måste ta hand om varandra, vara snäll och omtänksam mot andra.
    Jag delar på facebook som Lottiz Törnqvist.

    SvaraRadera
  2. Åh, denna ljuvliga lilla figur - klart man minns!
    För mig som mamma med ett väldigt blygt barn så tror jag att en Furby kan hjälpa väldigt mycket, den blir som en kompis - som någon barnet kan berätta allt för och som kan hjälpa till att bygga upp självförtroendet, jag tror också att den lär barnen att hantera andra på ett väldigt bra sätt, att ta hand om varandra!

    Jag delar på Facebook också såklart! (Carolina Åhsberg)

    SvaraRadera
  3. Delar på FB som jessica sundberg

    Jag tror att barnen lär sig att ta hänsyn till varandra och behandla alla med respekt.

    SvaraRadera
  4. Skulle vara perfekt present till Amanda som fyller 3 år den 5 juli. Hon skulle lära sig mer om att dela med sig och att visa respekt emot både sin bror och andra barn men även emot vuxna.

    DELAR på facebook under namnet Sofie Pramgren

    SvaraRadera
  5. Detta vore en perfekt syssla för min rastlösa 4åring. Hon vill så gärna ta hand om sin lillasyster, men lillasyster är måttligt förtjust i detta nya påhitt. Kanske kan Furby rädda lillasyster från påtvingat omhändertagande ;) delat på FB Anna Ka Maclarn sonalewa @ gmail.com

    SvaraRadera
  6. Jag tror att Furby påverkar barnen i deras känslor kring empati och ansvar. Barnen får en erfarenhet av att ta ansvar över "någon" och hur deras handlingar påverkar Furby när de gör något med honom (om han blir glad eller ledsen) vilket utvecklar empati i det långa loppet.

    Perfekt för 5 åringen här hemma :) Ansvar och empati, inte alls dumt att få lära sig dessa på ett roligt sätt!

    Delar på FB :)

    SvaraRadera
  7. Jag har delat på Fb!

    För Fanny, som är 7 år, skulle en liten Furby vara den perfekta följeslagaren! Hon är gammal nog att ta ansvar, men kanske inte för ett riktigt djur än. Furby hade varit ett fantastiskt sätt att se hur hon klarar av det!
    Dessutom kan hon/barn öva engelska och Furby kan kanske hjälpa henne/barnen att klara av knepiga situationer, t ex i skolan. Genom honom kan hon/barnen se hur man kan reagera på olika saker och situationer, att ens handlande kan få konsekvenser!

    Hoppas nu verkligen på tur, då Fanny håller tummarna så att de blir blå! :-)

    Kram!
    Sandra Skoog
    sandra77skoog@gmail.com

    SvaraRadera
  8. Jeg tror at barnen lärar sig och ta ansvar och visa hänsyn om andra.

    Delat: http://konkurranseblogg.blogspot.no/2013/06/vinn-en-furby_25.html

    Kram,
    Hilde

    PS: Giveaway på min blogg också :)

    SvaraRadera
  9. Jag är gärna med och tävlar om en Furby, har två barn som skulle bli överlyckliga :) Barnen kan nog lära sig att ta hand om någon annan genom Furby - perfekt om man är allergisk och inte kan få ett litet husdjur :) Det är ju jättebra om man kan bli lite mer ansvarsfull och träna empati genom en leksak! Vi håller tummarna och länkat har jag gjort här:
    http://annapagronkulla.blogspot.se/p/jag-tavlar.html

    SvaraRadera
  10. Jag är gärna med och tävlar om en Furby. Jag tror det är perfekt med en Furby att ta hand om. Det blir lite ansvar för sonen, att han skall öva inför ev. kommande husdjur (som han och jag hoppas på, blir dock inga om pappan får bestämma).

    Jag har tipsat här

    http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2013/06/26/furby-17/

    blogg@annakarlsson.se

    SvaraRadera
  11. Jag har delat på FB, Tina Carlström.
    https://www.facebook.com/tina.carlstrom.351

    Jag tror de lär sig att ta hand om andra, vara omtänksamma och ansvarsfulla. De lär sig att man måste tänka på andras behov och så får de en vän som de alltid kan lita på.

    Kram Tina
    christinecarlstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  12. jag tror att Loke (förutom att bättre på sin engelska) hade lärt sig att visa lite mer ödmjukhet, kreativitet och ta ansvar. han älskar djur, men det är lite svårt att förstå att man inte kan göra "hur som helst" med en liten fisk man håvat upp. en Furby hade varit en bra start och övning inför kommande husdjur. =)

    delar här: http://lis1etavlar.blogspot.se/2013/06/17-larsens-liv-furby.html

    lis1etavlar@gmail.com

    SvaraRadera
  13. jag är jätte gärna med...

    jag tror det skulle vara en bra "vän" till barna så de slipper känna sig ensamna.. en riktigt bra lekkompis ;-)

    jag har delat i bloggen
    http://minbebis.com/blogg/inka/vinn-en-furby/

    kram och trevlig sommar
    /veronica
    veronicahedlund@hotmail.se

    SvaraRadera
  14. Delar på FB under denna profilen: https://www.facebook.com/mitt.alterego

    Jag har en dotter som är helt vild med att lära sig engelska och jag tror att Furby skulle vara den perfekta läraren för att komma ännu längre i språkstudierna. De skulle förmodligen kunna lära varandra en hel del.

    blogtastic (@) live.com

    SvaraRadera
  15. Jag tror att en bra vän alltid är bra att ha, oavsett om det är ett barn, en hund eller en Furby. Man lär sig empati, att ge och ta och jag tror att man också utvecklas i sitt språk såväl det tysta språket som det talade. För ett tyst barn kanske en Furby lär barnet ta för sig, för ett barn som är mer på kanske det lär sig sakta ner och bli mer lyhörd. Jag minns själv Furby från när jag var liten, och jag skulle gärna vilja se vad den kan göra för min fullt-ös-medvetslös dotter och min blyga son.

    Delar: http://tavling.frusvensson.se/2013/june/furby-17.html
    andrea.sandell@gmail.com

    SvaraRadera
  16. Frida Olsson30 juni 2013 22:55

    JAg har delat på facebook https://www.facebook.com/frida.olsson.5477

    Jag tror att barnen kan lära sig att deras egna handlingar har konsekvenser. Som exempel att eran Furby rapade en massa efter en helg. Barnen lär sig att andra kan härma deras beteende och i slutändan tänka så långt att det jag gör nu kan påverka hur andra gör. Gör mot andra det jag själv vill att andra gör mot mig. =)

    Min mailadress är juni_82@hotmail.com

    SvaraRadera
  17. Att barnen har någon att interagera med som dessutom ger respons beroende på hur hen blivit behandlad - det tror jag är väldigt nyttigt för dem!

    Jag har delat tävlingen offentligt här: https://www.facebook.com/heidi.larsson.16

    heidilarsson@hotmail.com

    SvaraRadera